Monday, January 9, 2012

Anak kau bodoh ke?




Assalamualaikum wbt.. 
{。^◕‿◕^。}

hai readers..
aku sebenarnya tengah bengang tau..

aku duduk rumah flat..dan apa yang orang kat atas cakap semua aku dengar..
tulah silapnya..telinga aku ni dengar macam2..

dari siang tadi ada budak perempuan duk menagis..melaung..on and off
aku agak budak tu umurnya dalam 2-3 tahun kot..
sebab aku dengar dia cakap pelat lagi..

yang tu aku tak kisah sangat..
biasa la budak menangis..
lapar kot..tah-tah bosan..tak pun nak tido!

tapi yang aku kisahnya.
mak budak tu..
ada ke dia panggil anak dia bodoh!!

aish..mak dia dulu panggil dia macam tu ke?

tak elok kan..panggil anak elok2 la..
dah kandung 9 bulan..fikir nama cantik2 lagi nak bagi kat anak tu..
last2 panggil bodoh~aiyoyo..

kalau panggil anak macam tu..macam doa lah..
tah2 budak tu karang jadik Doktor ke..Jadi Peguam ke.
cancel pulak pasal mak dia panggil dia bodoh dah sekarang ni..haha

so,hati2 lah.
jadi mak bapak zaman moden ni memang mencabar..
banyakkan bersabar..
didik anak dengan cara yang berhemah..
biar anak pun jadi anak yang berakhlak..

p/s : bapak borek anak rintik..
kalau mak borek???

fikir2kan lah..




Terima Kasih..sila komen,klik nuffnang dan churp2 jika suka entry ini

3 comments:

  1. Teruk aih zaman sekarang ni. Anak tu asset. Kalau dipanggil bodoh, nampak sangat ibu bapanya juga bodoh.

    ReplyDelete
  2. amboi.macam tak syg ank je mak die tuh.aiyoooo

    btw,thanks sebab sudi tinggal link kat entry bloglist iylia :)

    ReplyDelete
  3. salam,

    saya dah tuka bloglist saya yang baru dan awak tersenarai dalam bloglist saye yang baru :)

    jemput baca,

    http://sayaiylia.blogspot.com/2012/02/bloglist-baru-iylia.html

    ReplyDelete

Assalamualaikum..
no harsh words please...
Admin tidak akan bertanggungjawab dengan komen yang ditinggalkan.

 
Allright reserved by ARRA AHMAD copyright@2012 Designed by DIARISIFROGGIE