Thursday, January 26, 2012

Tidak pernah ku sangka



Assalamualaikum wbt.. 
{。^◕‿◕^。}

‎*siapa sangka..orang yang kita nampak dari luarannya baik..beriman..tiba-tiba mengeluarkan kata-kata kesat yang langsung tidak kena dengan pandangan luarannya*
# dont judge the "blog" by its cover #

okey..kongsikan status facebook dengan korang...ini luahan kekesalan aku..
serious kadang-kadang aku memang menilai orang dengan cepat..tak tahu kenapa..
tapi aku tak suka orang yang cakap kasar..
mungkin aku yang cepat terasa kan..?? cepat terasa ke?
tak kot..aku cuma rasa..kalau kita nak bagi teguran..guna cara yang baik kan..

kalau kata-kata..gunakan bahasa yang lemah lembut..tutur kata yang sopan..
tapi kalau menulis ni orang cepat kot salah faham..
kita mungkin nak bagitahu atau sampaikan benda lain..tapi orang faham benda lain..

wei..bukan aku nak kata aku ni baik..sungguh aku ni jahat! haha
tapi aku tak suka orang cakap kasar..lebih-lebih lagi kalau orang tu aku dah nilai dia dengan anggap dia orang yang beriman..cakap lemah lembut..bertudung labuh...
ops!!! kantoi la dia tu perempuan..haha

aku sendiri kalau orang cakap kasar dengan aku..aku tak lawan..habis-habis aku senyap dan nangis!!
anak manja mak aku ni..

isk..apesal aku tacingg sangat malam ni..
sakit tangan pun still boleh taip sepanjang ni..

tapi..kata "hatiku baik"

maafkan orang lain seperti memaafkan diri sendiri ...hidup terlalu singkat untuk saling memusuhi ....

aku faham dalam dunia blog ni tak semua sukakan kita..apatah lagi singgah untuk membaca di blog kita..
tapi,aku harap korang singgah la selalu kat sini..
kalau tak berupdate pun..singgah la juga..
pi godek entri2 lama nun..
takut basi..hehe

Apa yang aku tahu..hidup di dunia perlukan teman..baik atau jahat, mereka tetap teman..
moga banyak baik dari yang jahat..

p/s: jangan saling bermusuhan..








Terima Kasih..sila komen,klik nuffnang dan churp2 jika suka entry ini

16 comments:

  1. Sabar tu separuh daripada iman dik :)

    ReplyDelete
  2. Tidak pernah ku sangka..insan yg pernah ku kenali sbg rakan dan teman, mengkhianati ak kat blkg. welcome to the reality of world :)

    ReplyDelete
  3. lain orang lain cara kot ara. kot je laa . hehe . apa2 pun , sabar ye. kuatkan hati ara tu sikit. ye ?? muah sikit heee:))

    ReplyDelete
  4. kadang-kadang sikap luaran yang terlalu baik, hingga kita tak tao rupanya dia ada motif dan udang di sebalik balik.. sedih :(

    ReplyDelete
  5. ermm .. itu la.. sy pun kdg2 cepat menilai seseorang bila tgk wajah & perwatakan dia. ..

    ReplyDelete
  6. salam;
    hidup didunia ni mesti alah bisa tega biasa....

    ReplyDelete
  7. Ada yg lebih teruk dr tu...
    Rupa macam baik... suka senyum... cakap manis2...
    Bila belakang... macam2 dicerita... yg tak ada... diada2kan...
    Dijaja cerita yg tak betul tu satu kampung...
    Bila disoal... dijawab org kampung yg menjaja cerita tu...
    padahal dia yg pembawa mulut...

    Bila berdepan dgn org macam ni... hati kena kuat dan saba...

    ReplyDelete
  8. satu lagi jangan nilai orang pada cara fesyen rambutnya... hehehe sabar2

    ReplyDelete
  9. yeeee betul

    penah je jdi

    nmpk je alim

    tp?

    suke mencarut tnpe sedar hurm

    ReplyDelete
  10. a'ah kn .. sokong2 .. dont judge book by its cover :) :) :)

    ReplyDelete
  11. Kdg2 gunung ganang yg indah itu pun boleh jadi gunung berapi bila sistemnya terganggu...

    ReplyDelete
  12. sabar...biar banyak kawan dari banyak musuh kan dear :)

    ReplyDelete
  13. huhu ...mekasih mention aku ...

    ingat ...suka atau tak ...jgn mengharapkan semua org suka kita ...tapi kita mesti cuba utk suka semua org ...peace :)

    ReplyDelete
  14. memang raai sgt la arra...kawan cik oda tu ha baik je semayang tak penah tinggal tapi stakat "sial" n "babi" tu biasa sgt dah dia sebut

    ReplyDelete

Assalamualaikum..
no harsh words please...
Admin tidak akan bertanggungjawab dengan komen yang ditinggalkan.

 
Allright reserved by ARRA AHMAD copyright@2012 Designed by DIARISIFROGGIE