Wednesday, February 22, 2012

umur 3 tahun dah merancang keluarga!



Assalamualaikum wbt.. 
{。^◕‿◕^。}

semestinya anda semua tak percaya apa yang aku tahu.
ya.ini adalah hal yang benar..

bagi kita..dalam umur 13 tahun kalau mengandung tu amatlah pelik.
namun..lagi pelik kalau aku katakan yang kanak-kanak 3 tahun telah pandai merancang keluarga dengan mengambil pil perancang.

pelik kan???hehe

sebenarnya ini adalah satu kes dimana tempat Mr PPP bekerja..katanya kanak-kanak perempuan berusia 3 tahun telah menelan 8 biji pil perancang milik ibunya.
pada mulanya apabila si ibu menyedari akan keadaan anaknya menelan pil tersebut,dia membuang sarung pil tersebut dan hanya membiarkan anaknya.

namun,pada malam tersebut si anak mengalami muntah-muntah lalu dibawa ke hospital..
tapi,tiada rawatan juga yang boleh dilakukan kerana telah lama kanak-kanak itu menelan pil tersebut.

nasihat aku.kepada ibu-ibu atau bapa diluar sana..berhati-hatilah..
elakkan menyimpan pil-pil atau racun ditempat yang mudah dicapai oleh anak..
itupun kalau anda sayangkan anak-anak anda..

dan..jika pil ditelan oleh kanak-kanak.segera mendapatkan rawatan di hospital kerana ia amatlah merbahaya.

p/s: bersama anak di kampung!




Terima Kasih..sila komen,klik nuffnang dan churp2 jika suka entry ini

9 comments:

  1. Ishh...bahayanyer...kene extra hati2 nie...

    ReplyDelete
  2. la, ingatkan dia ngah merncang nk kawin ke.. hehehe

    ReplyDelete
  3. banyak tu dia telan..bahaya tu..

    ReplyDelete
  4. Macam2...pernah juga dengar cerita budak2 bermain dengan kondom milik ayahnya...alamak!!!

    ReplyDelete
  5. haha ingatkan apa... pelik2.. simpan ubt tu elok2 hendaknye. kalau perlu mangga sekali. hakhak

    ReplyDelete
  6. ishhh .. bahayanya . mcm budak tu skrg? ok ker?

    ReplyDelete
  7. auwww bahayanya, apa la mak dia ni -_-

    ReplyDelete

Assalamualaikum..
no harsh words please...
Admin tidak akan bertanggungjawab dengan komen yang ditinggalkan.

 
Allright reserved by ARRA AHMAD copyright@2012 Designed by DIARISIFROGGIE