Monday, May 28, 2012

Yang disangkakan batu adalah..



Assalamualaikum wbt.. 
{。^◕‿◕^。}

Beberapa hari yang lepas..aku ada cerita pasal Hantu Puyala..
macam-macam reaksi aku terima.sampai ada yang hantar email tanya betul ke wujud Hantu Puyala ni..haha

Sebenarnya.cerita tu rekaan mak aku kot..dia sebenarnya nak ceritakan moral yang dekat bawah tu,tapi aku tak sure la pula Hantu Puyala tu wujud..

Hari ni nak cerita kisah lain pula..

Zaman dahulu...cerita pasal pasangan yang baru kahwin...

Pada suatu malam...si suami sakit perut..
lalu pergi la buang air besar dekat tandas belakang rumah...
kebetulan la dekat tepi tandas tu ada tempayan isi buah petai jeruk,.

lalu,dia fikir..alang-alang tunggu lama masa buang air..baik dia makan buah petai jeruk tersebut sebab tu memang favourite dia..
satu demi satu dia makan sehinggalah tangan dia melekat di mulut tempayan sebab tempayan tu jenis mulutnya kecil..jadi,tangan dia tidak dapat dikeluarkan..

si suami yang panik naik ke rumah dengan membawa tempayan yang melekat di tangannya..lalu diceritakan pada si isteri..
si isteri dengan selamba mengatakan bahawa ada batu besar depan rumah..so,dia suruh si suami pecahkan sahaja tempayan tersebut..

si suami pun keluar dari rumah dalam kegelapan dan ternampak benda berkilat di atas beranda rumahnya..fikir dia itulah batu tersebut..lalu..diangkatnya tinggi tangan yang ada tempayan....

"hiargggggggghhhhhhhhhhh"

"kelepukkkkkkkkk.............prannngggggg!!!!! " bunyinya.

dan dengan tiba-tiba..berdiri seorang manusia...berlari-lari masuk kerumah sambil berkata dengan kuat...

" Hujan tak ada,ribut tak ada...petir menyambar.....Aduhhhhhhhhhhhh"

Rupa-rupanya yang disangkakan batu adalah kepala bapa mertuanya yang tidur di beranda..yang berkilat itu adalah kepala bapanya yang tak ada rambut yang disinari cahaya bulan!


p/s: menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan..jangan makan jeruk petai masa tengah buang air..eawww...pengotor!!






Terima Kasih..sila komen,klik nuffnang dan churp2 jika suka entry ini

5 comments:

  1. hahahahha,, lwak lah! lain kali pakailah spec ;P

    ReplyDelete
  2. Ek ? Haha. Sedap sesangat le petai makan tengah buang air.

    ReplyDelete
  3. aduuuhhh...sakit tu..iskk macam tu skali tahap kilat kepala tak berambut..hahah

    ReplyDelete

Assalamualaikum..
no harsh words please...
Admin tidak akan bertanggungjawab dengan komen yang ditinggalkan.

 
Allright reserved by ARRA AHMAD copyright@2012 Designed by DIARISIFROGGIE