Tuesday, May 29, 2012

Gelak Tergolek



Assalamualaikum wbt.. 
{。^◕‿◕^。}


pernah tak korang baca buku gelak tergolek??
agaknya kalau korang baca.rupa korang camana ya?haha

serius aku pernah baca buku ni...
memang gelak sampai keluar air mata..

korang-korang yang ada masalah untuk senyum tu aku galakkan korang
beli buku ni..
memang lepas ni korang tak boleh tutup mulut sebab sengih aje ya..hehe

GELAK TERGOLEK memaparkan kisah mamat sengal bernama Rahman yang menyulam cintanya dengan kekasih hati, Maimun.Pelbagai kisah lucu yang terpaksa dilaluinya sebelum berjaya mendirikan rumah tangganya dengan Maimun.
Bermula dengan ibunya yang dipatuk angsa ketika datang merisik Maimun hinggalah rombongan pengantin yang membawa Maimun telah tersilap ke rumah yang mengadakan kenduri bersunat di kawasan kejiranan rumah Rahman.Tak cukup dengan itu, Rahman terpaksa berhadapan dengan bapa mertuanya, Pak Brahim yang agak alim orangnya, sedangkan Rahman alim-alim kucing sahaja. Pelbagai kisah haru-biru yang berlaku di rumah Pak Brahim setelah Rahman menjadi menantunya. Ikutilah juga kisah ketua marhaban, Hajah Meriam yang terpaksa merempit dengan babi semata-mata ingin ke kenduri potong jambul anak kembar Rahman.

"Aku terima nikahnya Siti Maimun Binti Ibrahim dengan mas kahwinnya tiga puluh rakaat tunai.. " - Rahman


"Tiga puluh ringgit! bukan tiga puluh rakaat. Orang sembahyang terawih pun tak sampai tiga puluh rakaat" - Tok Kadi


nak baca??

p/s: tajuknya pun dah kelakar...ye ke??


Terima Kasih..sila komen,klik nuffnang dan churp2 jika suka entry ini

32 comments:

  1. eh eh eh...arra..tq share...nk baca..:)

    ReplyDelete
  2. 3o rakaat tunai...HAHAHH..mcm best je...:)..

    ReplyDelete
  3. hahaha...novel memang kelakar... dlm satu hari jer boleh habis baca novel ni....

    ReplyDelete
  4. @Masz Sidekkan masz??hehe..best jalan ceritanya

    ReplyDelete
  5. memang best giler nvel ni..sakit perut gelak..sehari habis bce :D

    ReplyDelete
  6. cerita ni memang best! tapi kadang2 rasa lawak die berlebih-lebihan pulak..seakan lawak bodoh..overall, not bad! ^.^

    ReplyDelete
  7. wah..tgk preview pon dh lawak...kne bli nie...

    ReplyDelete
  8. hahaha..tgok tajuk pun dah klakar...kena carik cepat ni..

    ReplyDelete
  9. ha ha ha..30 rakaat tunai!!!!!!!!!!!!!....nak trylah waktu kawen nnt bergurau dengan tok kadi..

    ReplyDelete
  10. dah pnah bace..memang best sgt !!!..tak mnyesal beli buku ni..

    ReplyDelete
  11. nk baca jugak la..mana nk beli ek hehe

    ReplyDelete
  12. memang tergolek baca novelni tau..sampai mak qienah yang tak berapa minat baca novel jadi ralik baca novelni tau..menarik..:)

    ReplyDelete
  13. belum pena baca dan nak sangat nak baca. thanx share link.. hehe

    ReplyDelete
  14. wahhhhhhhhhhh novel nie da pernah bace adek cik eyla punye
    time nk bace pk ehh best kew tapi try bace amek ko ! ketawa berdekah-dekah ahaha !

    ReplyDelete
  15. memang terbaik ! kelaka gyle . memang sampai nanges and gelak guling guling !

    ReplyDelete
  16. tajuk die menarik tp cik ni jnis x suke bace buku tebal begini.ekekeke

    ReplyDelete
  17. abang kite beli..ade gak baca..memang lawaklah..

    ReplyDelete
  18. dah baca cerita ni . tapi lawak dia lawak merepek lah -,-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lawak ntah apa2..Bila dah baca,kena la habiskan.kahkah

      Delete
  19. bolehlah bookmark ni..nak mhilangkan kesedihan haha

    ReplyDelete
  20. ada jual ke buku ni? x pernah nmpk...

    ReplyDelete
  21. macam lawak je buku tuh . hehe

    ReplyDelete
  22. Teringin nak baca bagi release kan sedikit tension...

    ReplyDelete
  23. Hehehe...tajuk pun dah kelakar...huuhu...i wish i have that much time to read, dear...unfortunately, waduh!byknyerr keje...uwaaaa!

    ReplyDelete
  24. kelakar ye novel ni..nk bca la

    ReplyDelete

Assalamualaikum..
no harsh words please...
Admin tidak akan bertanggungjawab dengan komen yang ditinggalkan.

 
Allright reserved by ARRA AHMAD copyright@2012 Designed by DIARISIFROGGIE