Friday, April 6, 2012

Bila kita rasa sukar




Assalamualaikum wbt.. 
{。^◕‿◕^。}

wah..dah lega bila dapat cuti dua hari selepas penat bekerja divided 4 hari..banyak yang aku belajar dalam 4 hari ni..segalanya kelihatan sukar pada hari pertama..hari kedua juga begitu..apabila masuk hari ke tiga dan empat, terasa tanggungjawab yang diberikan makin besar..

jauh bezanya dengan masa belajar..semasa belajar,segalanya dipantau..jadi kita tak akan rasa takut untuk mencuba...sekarang..mahu atau tidak.you must do it and alone!!

tambah lagi apabila semua yang dijumpai adalah prosedur baru..segalanya baru..hanya berbekalkan teori dan pengalaman semasa belajar sahaja yang membuatkan aku bertahan.syukur Alhamdulillah juga kerana ilmu yang diberikan semasa aku dikolej mampu membuatkan aku tabah dan juga melakukan kerja dengan sebaik-baiknya.

kata orang,perkara sukar mengajar kita erti ketabahan..sebagai seorang jururawat,kerjanya berbaloi jika pesakit yang dijaga dapat discarge dalam keadaan sihat dan jauh lebih baik berbanding semasa kemasukan ke wad.Malah,lebih sihat berbanding sebelum sakit.

kepada adik-adik yang masih belajar, belajarlah bersungguh-sungguh masa sekarang..supaya kamu tidak menyesal apabila bekerja nanti..dan yang bergelar,jururawat...anda patut berbangga dengan kerjaya anda..tiada yang mampu membantu menyelamatkan nyawa pesakit melainkan ia ditangan anda..

p/s:jadilah jururawat yang mampu membuat orang lain tersenyum meskipun anda sedang berduka.

Happy Anniversary for me and Mr PPP~7 years (7 April)



Terima Kasih..sila komen,klik nuffnang dan churp2 jika suka entry ini

9 comments:

  1. suke tengok nurse yg lemah lembut n selalu tersenyum..linda selalu jupe nurse yg garang...waaaa..

    http://langkahlinda.blogspot.com/2012/04/alaaaa-mak-jemah-dah-peninnnnnn.html

    ReplyDelete
  2. Pengalaman kerja saya di tempat baru ialah mula2 rasa sukar (sementara nak sesuaikan diri), kemudian rasa biasa (bila dah mula dpt sesuaikan diri), lepas tu rasa seronok (bila dah ngam dgn kerja) dan akhirnya rasa sangat sayang dgn kerja hingga bila kena tukar rasa sedih pula...

    ReplyDelete
  3. kalau nurse melayu muka mesti garang2 belaka.. kalau kita mintak tolong macam nak tak nak je.. kalau cina ok sikit sentiasa senyum.. tapi kalau arra mesti bestkan tgk moto dia jadi nurse yg boleh buat pesakit senyum :) good luck arra ^^

    ReplyDelete
  4. aslmkm...
    hye...
    j0m j0in c0nway nie http://showmeshawlsecrets.blogspot.com/2012/04/contest-giveway-by-showmeshawlsecrets.html ;-)

    ReplyDelete
  5. sELAMAT BEKERJA, AND HAPPY ANNIVERSARY (:

    ReplyDelete
  6. hee. semoga sentiasa berusaha akak!! chaiyok3

    ReplyDelete

Assalamualaikum..
no harsh words please...
Admin tidak akan bertanggungjawab dengan komen yang ditinggalkan.

 
Allright reserved by ARRA AHMAD copyright@2012 Designed by DIARISIFROGGIE