Friday, April 13, 2012

Rutin itu kadangkala memenatkan



Assalamualaikum wbt.. 
{。^◕‿◕^。}

Rutin...bermakna apa yang kita buat hari-hari..
dan memang kadangkala..bila dah buat hari-hari..mula la ada rasa malas,bosan dan apa-apa yang lain..
dan akan berlaku secara tiba-tiba rutin itu akan mula mengalami sedikit demi sedikit perubahan.
Hari demi hari semakin berubah hingga pada satu tahap..
ia tak dapat dikawal kerana rutin korang yang mengawal korang..

apa nak buat apabila dah jadi macam tu??
perlukan lari dari segala rutin itu?? dan kemudian merangkak untuk dapatkan ia semula selepas beberapa ketika?
dah namanya rutin..wajib buat setiap hari..tidak boleh tidak..

apa yang korang boleh buat,jadikan segala rutin itu sesuatu yang menyeronokkan..ia  adalah satu-satunya cara  untuk rutin yang membosankan..
atau boleh bercuti sementara untuk menenangkan fikiran..dan jangan lupa untuk menyambungnya semula bila dah tenang.

tetapi bagi seorang pesakit..mereka tidak ada pilihan...tidak boleh meninggalkan rutin contohnya makan ubat setiap hari..wajib!! tidak ada cuti untuk itu sehingga mereka sembuh.

p/s: rutin kadangkala sahaja menyeronokkan

baik hati??klik sini>>>

One week, one brand new mane. Are you up for it?







Terima Kasih..sila komen,klik nuffnang dan churp2 jika suka entry ini

11 comments:

  1. hye sye ade buat satu segmen
    hrp anda sudi join

    http://cek-chiqa.blogspot.com/2012/04/segmen-macam-mana-blog-aku-by-eqa.html

    ReplyDelete
  2. dalam hidup ni kdg2 kena buat sesuatu yg mcabar sikit, kalau tak mendatar je tak seronok lah pulak kan.

    ReplyDelete
  3. salam;
    Semuanya kerana terpaksa..kalau tak kita jugak yang susah,kita terpaksa ikut rutin.

    ReplyDelete
  4. singgah sini n follow u....

    rutin harian mmg memenatkan...bak kata pepatah...selagi tak tutup mata..keje keje..

    ReplyDelete
  5. hari2 ngadap benda yang sama memang membosankan. huhu. ^^

    ReplyDelete
  6. setakat 2-3 tahun dengan rutin yang sama ok lagi kalau 10 tahun mahu bosan jugak kot..hehe.

    ReplyDelete
  7. blog yang mantap dan profesional, trima kasih

    ReplyDelete
  8. hye..yer nice entry..dont shy2 jejak blog sy erk.. http://minedunia.blogspot.com
    =)

    ReplyDelete
  9. hoho,..menarik kisah,..haa,..awak tentu banyak kawan kan??haa,.dato nk offer awak jd agent topup,..senang2,..baca laa kt blog dato,.free jaa daftar,..

    http://traveloghidup.blogspot.com/2012/04/jom-jadi-agent-topup-mudah.html

    ReplyDelete

Assalamualaikum..
no harsh words please...
Admin tidak akan bertanggungjawab dengan komen yang ditinggalkan.

 
Allright reserved by ARRA AHMAD copyright@2012 Designed by DIARISIFROGGIE