Friday, June 1, 2012

Anda mampu mengusirnya pergi



Assalamualaikum wbt.. 
{。^◕‿◕^。}


kita seringkali lari dari masalah..tanpa kita sedari sebenarnya masalah itu tetap ada bersama walau jauh mana sekalipun kita lari..
mungkin hari ini kita lari dari satu masalah..namun,esok akan tiba lagi masalah lain..

jadi,sesukar mana sekalipun..hadapilah ia..hadapi dengan sebijak-bijak cara agar kita dapat mengucapkan selamat tinggal kepada masalah itu dengan puas hati..

dan,harus di ingat bahawa..Allah tak akan menguji hambaNYA melebihi had yang dia mampu..
jadi,setiap ujian atau cabaran.atau masalah sekalipun..sebesar mana ia datang..anda mampu untuk mengusirnya pergi..

Hari ini mungkin kita bersedih..kita merasa payah dan lelah untuk menghadapi kehidupan..
siapa tahu esok ada cahaya yang datang..dan kita akan dapat tersenyum dengan gembira dengannya..


ketika kau merasa sedih ...pandanglah ke langit ...kau akan sedar bahawa Allah sentiasa bersama mu ...hanya Allah yang tahu rahsia riang tawa dan tangis hiba kehidupan ini ...hidup mungkin menyedihkan tapi ia tetap sesuatu yang indah ....
" kita sering melihat pelangi hanya berada di atas kepala orang lain ...sedangkan pelangi itu juga berlegar dia atas kepala kita...cuba kau dongak kepalamu ke atas ...pasti kau akan tersenyum :) " 



Terima Kasih..sila komen,klik nuffnang dan churp2 jika suka entry ini

15 comments:

  1. betol 2...dlm hidup neh kita x kn lari dr mslh.sentiasa akan ada mslh cuma cmner jer caranya kita nk handle...Allah x kn uji kita klo kita x mpu dgn ssuatu 2...tsenyum dan berusahalah ^_^

    ReplyDelete
  2. thanks utk courage. aku sangat sedih skang ni...

    ReplyDelete
  3. masalah. masalah. masalah. kekadang bile masalah tu sukar sgt, biar kan je ia mati di telan masa...

    ReplyDelete
  4. suka setiap atah perkataan abg lan tu..nice :)


    kesedihan yg kita alami sekarang adalah kebahagiaan di masa depan..kuatkn dan teruskn langkah..:)

    ReplyDelete
  5. yup! xde mslah yg xblh dslesaikn :)

    ReplyDelete
  6. Betul.. dan jangan sesekali bersangka buruk dengan Allah..

    ReplyDelete
  7. La Tahzan. :)

    share ngan kawan skit n share dgn Pemilik kita sepenuhnya. Dia Maha Mengetahui. :)

    ReplyDelete
  8. bersedihlah untuk sesaat. tapi menangislah sepuas hatimu ;')

    ReplyDelete
  9. dugaan tu semestinya sama dengan tahap keupayaan kita.. bila ada masalah senyumlah.. :)

    ReplyDelete
  10. salam
    Pahit manis kehidupan mesti ada.

    ReplyDelete
  11. Ya. betul tu. Allah takan menguji hambaNYA melebihi had kemampuan kita :)

    ReplyDelete
  12. masalah datang sbg peringatan untuk lebih maju di masa hadapan kan..

    ReplyDelete

Assalamualaikum..
no harsh words please...
Admin tidak akan bertanggungjawab dengan komen yang ditinggalkan.

 
Allright reserved by ARRA AHMAD copyright@2012 Designed by DIARISIFROGGIE