Thursday, January 13, 2011

Aktif,Reaktif dan Proaktif


Bagaimana menjadi seorang yang PROAKTIF??
hari2 pengajar aku akan ulang perkataan ini..(bukan hari2 pun..hehe)
menandakan betapa pentingnya menjadi seorang insan yang proaktif..
kita ni sama ada terdiri dari orang yang aktif,reaktif atau proaktif..tapi kan,aku rasa kalau dalam kelas tu aku berada dalam keadaan macam janda beranak 10 atapun ayam berak kapur..

aku rasa bukan proaktif namanya..aktif pun jauh sekali..hehe
seseorang yang aktif tu akan sentiasa bersedia menjadi 
volunteer

dalam apa keadaan sekalipun sedangkan aku?? bukan setakat jadi volunteer..pengajar paksa pun sukar untuk membuka mulut untuk jawab soalan.apatah lagi bila beliau tidak mahu student menjawab secara "KOIR"
jadi,aku tetap tidak mahu berubah dari segi itu..bukan kerana tidak bersedia untuk mengubah diri menjadi lebih baik..tetapi aku sememangnya telah dilahirkan sejak azali lagi menjadi seseorang yang takut bercakap dihadapan..:)

do better,improve perfomance


Terima Kasih..sila komen,klik nuffnang dan churp2 jika suka entry ini

0 budak cute :):

Post a Comment

Assalamualaikum..
no harsh words please...
Admin tidak akan bertanggungjawab dengan komen yang ditinggalkan.

 
Allright reserved by ARRA AHMAD copyright@2012 Designed by DIARISIFROGGIE