Wednesday, July 18, 2012

Jagung rebus pasar malam




Assalamualaikum wbt.. 
{。^◕‿◕^。}

Hari ni aku pergi Pasar malam..sebenarnya nak cari lauk sahaja..sambil-sambil tu cari makanan yang nak kunyah .
Si Irfan pula nak beli jagung rebus..so,lalu depan gerai mak cik tu..tengok ada jagung yang dah dilonggokkan..lepas tu dekat belakang tu ada yang belum longgok.

Mr PPP tanya la berapa ringgit selonggok..mak cik tu jawab RM 3..
lepas tu aku cakap la nak beli sikit je.2,3 batang..boleh tak..
Mak cik tu tak jawab tapi terus letak beberapa batang jagung dalam plastik sama banyak je dengan selonggok tadi..dia hulur dekat Mr PPP..aku pun cakap la tak nak banyak..sebab takut membazir.tak ada orang nak makan pun.3 orang je dekat rumah..

Mak cik tu buat muka derk je..Mr PPP pun bayar je..aku bengang terus je berlalu sambil bebel...
nilah satu taktik peniaga yang mahukan orang beli barang mereka...
baik aku beli selonggok je tadi...
tak pernah rasanya aku menunjukkan rasa marah depan orang yang jual barang..
tapi hari ni...entahlah..geram sangat kot...

lepas ni dah tak nak beli jagung kat situ dah..

p/s:kan bagus kalau tak makan jagung!


Terima Kasih..sila komen,klik nuffnang dan churp2 jika suka entry ini

9 comments:

  1. memang geram stail paksa beli gtu.. dh orang nak sikit bagi la sikit, paksa baya dengan sebanyak yang dia nak kasi. eee tak suke

    ReplyDelete
  2. kita geram sgt sebab sebab dia paksa kita beli and buat derk tu. kankan?

    ReplyDelete
  3. tak best kalau makcik penjual tu takde kemesraan langsung.kalau saya awal2 lagi tak jadi nak beli kalau penjualnya mcm tu..hilang selera langsung..he

    ReplyDelete
  4. uhuhuhu!!!poyo je makcik tukn..anak saya pn suka mkn jagung :)

    ReplyDelete
  5. haishh..camane laa nak berkat kan -__-'

    ReplyDelete
  6. kalo korn lah, letak balik jagung tu kat situ.. huhu.. peniaga skrg ni mcm2

    ReplyDelete
  7. amboi..ada ke pksa cm tu..btw slm knl..

    ReplyDelete

Assalamualaikum..
no harsh words please...
Admin tidak akan bertanggungjawab dengan komen yang ditinggalkan.

 
Allright reserved by ARRA AHMAD copyright@2012 Designed by DIARISIFROGGIE