Wednesday, June 27, 2012

Air hijau harga 5 sen



Assalamualaikum wbt.. 
{。^◕‿◕^。}

Terasa kian lama sudah aku tak update..
tah lah.kalau update pun aku rasa tak puas hati..pertama sekali,laptop ada masalah...keduanya aku tak ada masa..
penat weh balik kerja nak mengadap blogspot ni.nak perah otak lagi..malas pula rasanya..hehe

Ni aku nak cerita pasal semalam..anak aku main basikal dekat depan rumah..memang biasa dia main basikal petang-petang dengan anak jiran sebelah..
pada pukul 6 lebih kurang..dia masuk dalam rumah.ambil tabung dan duk korek-korek duit dalam tu.bila aku tanya,dia kata nak beli air kat depan sana..orang jual dengan motosikal.

aku tanya la berapa ringgit air yang dia nak beli..
dia kata 5 sen..

aku dah rasa pelik dah air apa yang murah sangat sampai jual 5 sen je..aku tanya banyak kali juga lah..betul ke harga air tu 5 sen je?
dia kata ya..memang 5 sen..
tapi aku berikan je rm 1 sebab aku tak sure harga dia 5 sen..tak logik la kan air 5 sen??

lepas tu dia pergi beli air tu berbekalkan duit rm 1 yang aku beri dan 20 sen yang dia sempat ambil dari tabung..

balik je dia bawak air kaler hijau dalam plastik kecik..aku tanya berapa harga air tu?
dia cakap rm1..
haih!! mahal betul sampai air dalam plastik cenggitu rm1..mentang-mentang budak kecik tak tahu nak mengira..dibalunnya sampai rm 1

aku siap pesan lain kali jangan beli lagi air tu!

p/s: 5 sen dan rm1 jauh bezanya!


Terima Kasih..sila komen,klik nuffnang dan churp2 jika suka entry ini

13 comments:

  1. hahah tulah naseb xbg lima puloh!

    ReplyDelete
  2. tu lah budak2..selalu kena kelentong dgn penjual..kena sentiasa hati2 dan awasi anak2.. :)
    bdk2 ni diorg belum boleh berfikir spnuhnya lagi..apa yg dilihat itulah yg dikata..

    ReplyDelete
  3. adoyaiiiii= ="
    Budak-budak ni kena perhati kak oiii...
    Akak plak percaya kat anak tecik tu..
    Adoiiii= ="

    ReplyDelete
  4. air hijau. 5 sen? perisa ape tu... ke 50 sen sebenarnye?

    ReplyDelete
  5. 5sen ke 50sen. .ad lg ke air hrga 5 sen. .knp x ketuk je si peniaga tu?

    btw sy dh folow awk

    ReplyDelete
  6. heeee ^_^
    klaka laaa..dia kata aer uh 5 sen..

    ReplyDelete
  7. lorhh xkn 5sen kot arra..huhu..xpe2 nnt ajar dia gune duit btol2 xpun bg ckup2..org mmg la slalu ambil ksmptan..

    ReplyDelete
  8. cian bebudak.selalu je kene tipu...haihh

    ReplyDelete
  9. =,=' air hijau? 5 sen je? 5 titik kot. haha.. sekali rm1.. haiyaa..

    ReplyDelete
  10. lagi 95sen boleh simpan buat kawen kan,membazir membazir

    ReplyDelete

Assalamualaikum..
no harsh words please...
Admin tidak akan bertanggungjawab dengan komen yang ditinggalkan.

 
Allright reserved by ARRA AHMAD copyright@2012 Designed by DIARISIFROGGIE