Tuesday, June 12, 2012

Ah!! Lembaga Jururawat



Assalamualaikum wbt.. 
{。^◕‿◕^。}

Hari yang paling merungsingkan sebagai seorang student nurse adalah bila menghadapi exam atau berhadapan dengan OSCE..
oh!! aku dah penat melayan perasaan itu..nak makan pun kadang-kadang rasa tak sempat sebab banyak yang nak kena study..

mengadap buku yang tebalnya sama dengan 4 bundle buku latihan garis dua...menghadap nota-nota yang bersusun umpama  semua buku teks tingkatan lima..

bila tiba exam..segalanya terasa bagai tak kena..kadang-kadang roomate tutup pintu kuat sikit pun rasa nak marah..kan.kan? hehe
tapi bagi aku, cara aku menghadapi keadaan itu adalah dengan tidur!.bila rasa letih,aku tidur..bila aku rasa dah tak boleh nak masuk segala yang aku baca..aku tidur!

sebab..pada pendapat aku..korang baca banyak mana pun..korang hafal lah banyak mana pun..semua akan hilang dalam sekelip mata..lagipun,dah tak boleh nak masuk..paksa macam mana pun tetap tak masuk..
tu aku punya perangai..sebab tu masa dekat kolej dulu..bila time exam nak tiba aku banyak tidur dari study..
dan..yang penting sekali..aku tak suka hafal..
apa yang aku buat ialah..fahamkan..bila kita faham,kita akan ingat sampai bila-bila..

jadi,kepada adik-adik Junior yang akan menghadapi LJM esok...jangan gundah gulana..usaha korang akan berbaloi-baloi..
semoga dapat menjawab dengan tenang..





Terima Kasih..sila komen,klik nuffnang dan churp2 jika suka entry ini

9 comments:

  1. ye betul tu...jgn hafal, tp fahamkan.coz bila faham, aotomatik akn terhafal

    ReplyDelete
  2. Salam.

    Heheh. Sama la kita. Dah dekat2 exam baca sekadar untuk review semula je. Nak kata dah tau semua tak jugak, tapi kalau baca macam mana pun susah juga nak ingat. Bab OSCE, semua perlukan ketenangan. Sebab saya menggigil masa OSCE hari tu. Hoho.
    LJM- kalau banyak buat latihan, insyaAllah.

    ReplyDelete
  3. huhu. good luck exam...

    ReplyDelete
  4. time exam memang stress sangat2.. otak penat, badan penat.. huh! apa2 pun good luck sis! :)

    ReplyDelete
  5. CP nak stdy secara santai jep , sebab bile hati senang , senang paham , mamndgkan paper esok objektif , hehehe ~

    ReplyDelete
  6. Fuhh. lega dah lepas ljm td.. overall rase alhamdullilah.. skrg ni berserah n bertawakal je mudah2an pass lah..

    ReplyDelete
  7. sbb tu nurse bukan dalm senarai pkerjaan shida huhuhu~

    ReplyDelete
  8. lembaga~~~ wuuuu
    benci dgn boss titew!

    ReplyDelete

Assalamualaikum..
no harsh words please...
Admin tidak akan bertanggungjawab dengan komen yang ditinggalkan.

 
Allright reserved by ARRA AHMAD copyright@2012 Designed by DIARISIFROGGIE