Friday, December 2, 2011

Elakkan "ini" jika ada Roomate



Ramai lagi yang tak tahu kan..??

Aku pun tak faham kenapa aku tiba-tiba boleh buat entri pasal ni..

Ramai sangat orang bercinta tak sehaluan..ada yang berkasih tapi kecundang..

dan ramai juga yang duk bersama ROOMATE tapi masing2 bermasam muka.

sebab apa terjadi perkara2 macam ni?

sebabnya masing2 tak boleh nak bertolak ansur..

masing2 hanya pentingkan diri..

okey,ini adalah beberapa hal yang patut korang elakkan/lakukan jika korang ada roomate:

1. kalau roomate korang nak tidur,jangan ganggu dia dengan bunyi bising..korang cakap slow2,jalan slow2..jangan biarkan ada bunyi pun..kalau dia sedar,tiba2 dia lempang korang..haaa..sape salah?

2.korang mesti ada pakwe dan mesti pernah main pujuk rayu..boleh! tapi korang jangan buat bising juga..
kang dengan pakwe2 korang kena sembur..hehe

3.kalaulah roomate korang sejuk, korang perlahankanlah kipas..dan sebaliknya jika dia panas..
korang kena selalu mengalah la.jangan pentingkan diri..jangan sampai dia beku baru korang perasan yang dia sejuk!

4.bantu membantu satu sama lain..contohnya bantu buang sampah kalau dah penuh..atau boleh bergilir2 buang..kalau 3tahun jadi roomate,asyik korang je yang buang sampah tu maknanya korang kena buli! haha

5.korang kena sama2 jaga kebersihan bilik yang korang kongsikan tu...jangan sepah2kan terutama kalau roomate korang tu jenis tak boleh duk dalam kawasan yang semak..kalau dua2 pengotor???heh

6.pastikan korang tak ada masalah 'berdengkur' bila tidur..yang ini memang la orang tak suka..kalau korang berdengkur juga..belikan roomate korang earphone..supaya dia boleh dengar lagu kat handphone dan elakkan dari dia dengar korang berdengkur..hehe

oklah..banyak lagi sebenarnya..tapi dah tak larat nak cakap semua..hehe

yang paling penting adalah tolak ansur.

baru hidup aman sentosa ber"roomate"

>_<

Terima Kasih..sila komen,klik nuffnang dan churp2 jika suka entry ini

7 comments:

  1. yer betul tu .. tapi susahkan nak jumpa roomate yg sehati sejiwa .. hehe

    ReplyDelete
  2. roomate??best nye!!!xsabo je nak umor akhir belasan tahun,,,

    ReplyDelete
  3. cik pinaz,kenyataannya macam tulah..hehe

    chiqa, akan jumpa nanti..masa tu ikut tips akak..hehe

    ReplyDelete
  4. sangat kasih dan sayang pada roomate ni, kalau sy ppuan nak jugak jadi roomate awak..hehe

    ReplyDelete
  5. Ilham, sy roomate yang baik..hehe

    ReplyDelete
  6. sokong...sokong...sokong..
    sib baik aq dpt roomate yg sama2 suka jerit..
    kakakkakakaak...tp kna pk hal jiran tetangga lak kalu nk jerit..
    huhuhuhuhu

    ReplyDelete
  7. mesti saling faham dan bertolak ansur..

    ReplyDelete

Assalamualaikum..
no harsh words please...
Admin tidak akan bertanggungjawab dengan komen yang ditinggalkan.

 
Allright reserved by ARRA AHMAD copyright@2012 Designed by DIARISIFROGGIE