Friday, March 18, 2011

"Kek Coklat Kukus Naa"



Semasa cuti mid sem yang lepas..aku gian membuat kek..
memang aku tidak pandai sangat..
tapi aku selalu buat kek coklat dan try membuat toppingnya..hehe.

Memang adik2 aku ‘disumbat’ dengan kek yang aku buat je minggu itu..
3 hari berturut2.hehe
Tetapi mujurlah mereka ni jenis makan je apa yang aku buat..
dan aku rasa kek yang aku buat tu agak sedap la (haha..perasan sungguh!)..kek itu memang tidak bersisa..
maknanya semua habis dimakan. 
resepi kek ini aku belaja masa duk di klinik pengkalan kubur..
diajar oleh kawan sekumpulan dengan aku..
Okeh ni gambar kek yang sempat aku ambik sebelum di balun oleh adik2 aku…
Dan aku juga cuba buat muffin dengan resepi yang sama..



Kalau ada sesiapa yang nak buat kek ini..


bahan-bahan:


bahan A
1 cawan gula
1 cawan susu pekat manis
2 biji telur

bahan B
1 1/2 cawan tepung gandum
1 sudu makan penuh soda bicabonate
1 cawan serbuk koko 

bahan C
1 cawan minyak
1 cawan air panas


cara-cara:


pukul bahan A hingga kembang
ayak bahan B
campur bahan A, B dan C dan pukul rata
sapu sedikit minyak pada acuan/loyang dan masukkan adunan kek 
kukus selama 1 jam
dah siap!!!



Terima Kasih..sila komen,klik nuffnang dan churp2 jika suka entry ini

0 budak cute :):

Post a Comment

Assalamualaikum..
no harsh words please...
Admin tidak akan bertanggungjawab dengan komen yang ditinggalkan.

 
Allright reserved by ARRA AHMAD copyright@2012 Designed by DIARISIFROGGIE