Friday, March 18, 2011

Apa nak buat bila terasa letih dengan segala-galanya??



Semestinya ada diantara kamu semua pernah merasakan seperti ini..
Terasa penat dengan kerja-kerja,kena fikir macam-macam..kalau surirumah..mana nak basuh baju,uruskan anak-anak..masak lagi dan uruskan suami lagi..huish..letih kan?

Jadi pelajar pun begitu..bangun,mandi,pergi sekolah..balik sekolah buat homework..cukup bulan atau tahun,exam.. hari2 hanya ulang perkara yang sama..bosan!

Nak buat apa ya bila terasa seperti itu? Lari sekeliling padang atau duduk je termenung?
Okey..apa kata kat sini tiba-tiba anda semua berfikir secara positif?

Cuba mengatasi masalah tersebut..cuba elakkan sementara perkara yang membosankan tersebut..
keluar tenangkan fikiran dan kemudian sambung balik kerja-kerja yang terbengkalai dengan semangat baru..

Jika yang dah kahwin..cuba ajak suami/isteri pergi berkelah atau bercuti untuk melegakan tekanan pekerjaan dan kebosanan melakukan aktiviti yang sama..lepas tu sambung kerja,balik basuh kain dan masak..hehe
Bagi pelajar,tinggalkan sekejap buku-buku pelajaran..keluar bersama kawan..pergi membeli belah atau melakukan hal-hal yang anda suka..

Bila anda pulang,teruskan sambung belajar dengan tekun..jangan pandang belakang lagi..

Disinilah kepentingan menguruskan masa dengan berkesan..pandai membahagikan masa untuk melakukan hal-hal seharian.memang ada ketikanya ada yang mengeluh dengan masa yang singkat dan kerja yang banyak..
jika anda pandai membahagikan masa,kerja anda siap dan masa anda akan lebih banyak terluang.
Dah siap berceloteh..
.
.
 .
.
.
.
.
usaha tangga kejayaan.



Terima Kasih..sila komen,klik nuffnang dan churp2 jika suka entry ini

3 comments:

  1. Salam perkenalan....Aura positif dalam diri akan menjadikan kita Orang yang Bahagia...^_^

    ReplyDelete

Assalamualaikum..
no harsh words please...
Admin tidak akan bertanggungjawab dengan komen yang ditinggalkan.

 
Allright reserved by ARRA AHMAD copyright@2012 Designed by DIARISIFROGGIE