Wednesday, March 16, 2011

cantik yang bertudung atau "free hair"?



Ramai wanita (perempuan) diluar sana yang 'free hair'?
cantikkah mereka? dengan rambut yang rebonding atau yang sengaja di 'colour' atau pun yang sengaja lagi dikerintingkan atau lain-lain jenis fesyen rambut?
mana lagi cantik dengan yang bertudung?

yelah kalau orang ISLAM kan wajib bertudung..yang agama lain xpelah sebab ikut agama mereka..
tetapi ada juga yang bukan islam pun dah mula berjinak dengan pemakaian tudung.pasal apa? pasal tudung banyak fesyen dah sekarang.bukan tudung bawal je..

pernah la aku bertanya pada beberapa orang lelaki (lama dulu) mana lebih cantik antara yang bertudung dengan yang free hair?
katanya yang free hair buat 'spare part' yang bertudung ambil jadi isteri..^_^.maknanya lelaki lebih suka perempuan yang bertudung kerana 'harta' itu dijaga dan hanya dia yang nampak..

bukannya aku nak paksa ataupun tidak puas hati ataupun menjaga tepi kain orang..mungkin ada yang akan kata 'mak bapak aku pun tak pernah tegur,kau tu sape?'  tetapi sebagai saudara sesama ISLAM aku menggalakkan bagi sesiapa yang dah berubah hati dan nak pakai tudung ni..cantik!!

dan aku menggalakkan juga kepada sesiapa yang memakai tudung agar turut menutup aurat yang lain selain dari pakai tudung (peringatan ini juga untuk aku) jangan nanti pakai tudung tetapi 'baju adik' dan 'seluar ketat'

amalkan pakaian menutup aurat seperti yang dianjurkan oleh agama kita..

yang elok itu budi,yang indah itu bahasa...erkk???




Terima Kasih..sila komen,klik nuffnang dan churp2 jika suka entry ini

3 comments:

  1. i pakai tdung on off lagi
    tapi bila pakai i rasa selamat dan yakin dengan diri sendiri

    ReplyDelete
  2. saya suka perempuan free hair,rambut hitam lurus dan bukan suka yang mengkaratkan rambut
    tp saya tak tertarik perempuan bertudung
    hahaha!!!!

    ReplyDelete

Assalamualaikum..
no harsh words please...
Admin tidak akan bertanggungjawab dengan komen yang ditinggalkan.

 
Allright reserved by ARRA AHMAD copyright@2012 Designed by DIARISIFROGGIE