Tuesday, October 8, 2013

Tips supaya blog dikunjungi



Assalamualaikum wbt.. 
{。^◕‿◕^。}

Yess!! apa tujuan korang tulis blog?? salah satunya mestilah korang nak hasil tulisan/taipan korang tu dibaca..betul tak?
Ada orang yang SS..taip punya la panjang giler tapi orang tak faham.so,orang pandang sebelah mata sahaja..masuk tak,komen apatah lagi..frust kan?

Kalau korang baru saja buat blog semalam,janganlah menaruh harapan tinggi yang hari ni komen berlari-lari masuk kan..tak logik la pula.hehe.jadi,sikap sabar dan buat agar blog korang dikenali..dari segi entri dan promote barangkali??

Cara yang paling senang ialah me'link'kan blog orang lain pada entri korang...contohnya korang buat entri untuk ceritakan tentang entri yang telah aku tulis ni.mungkin dengan itu blog korang boleh menjadi perhatian blogger-blogger lain..namun,pastikan konten entri itu benar-benar berkualiti..

Selain tu korang pergi le komen dekat blog-blog lain.mana la tahu ada yang blogwalking dan tertekan link blog korang.Setiap kali kita komen akan mendapatkan satu backlink yang menuju ke blog kita.Jadi,rajin-rajinlah komen blog yang difollow.

Ada orang yang memang berbakat dalam menulis entri..banyak idea-idea baru tetapi update setahun sekali...sape nak baca blog ko dik?? asyik entri yang sama sahaja bertahun-tahun..orang pun bosan..so,dah malas nak datang blog korang lagi.see....nampak tak?? jadi,korang update la.kalau malas hari-hari pun,update seminggu sekali or sebulan sekali..sebulan?? erk?? tu pun dah cukup bagus.hehe

Tajuk entri yang sesuai...yang ini pasti..dan amat sukar..bagi aku juga..bab ni memang payah..kadang-kadang buat entri dulu lepas tu baru fikir tajuk...kadang-kadang tajuk yang bombastik buat orang tertarik nak baca blog kita..macam tajuk entri ini...'tips supaya blog dikunjungi' mungkin boleh ditukar "kenapa orang tak datang blog saya?" maksud yang sama tapi dengan penyampaian yang berbeza..

Dan,yang ke sekian kalinya sudah semestinya dapatkan reader yang setia..cuba tarik perhatian reader mengikut tajuk-tajuk atau topik yang biasa di search..

boleh baca kat sini untuk booster tips..


"short but meaningful"






Terima Kasih..sila komen,klik nuffnang dan churp2 jika suka entry ini

16 comments:

  1. yup3
    kalau tengah kering idea tu
    tonggeng2 pon takde
    haha

    ReplyDelete
  2. kalau pasal isu semasa pun ok asal jgn khabar angin dah ler ..huhu

    ReplyDelete
  3. yang penting jadi blogger kena jadi diri sendiri dan tulis something yang berfaedah..baru ade pembaca kan..then,kena jugak blogwalking,komen or else supaya ada give and take :)

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah.. ada yg sy pratikkan... dan berkesan... =)

    ReplyDelete
  5. nampak tak kan si arra ni dah marah hahaha.betul la apa yang dia kata tu :) tambahan kat sini, entry2 jangan syok sendiri. Bw la kalau dah ketandusan idea nak cerita apa :) kalau citer pasal pusat pun aku baca.. sebab bukan semua orang ada cerita pasal pusat :D

    blogging boleh jadi best.. dan boleh jadi bosan.tepuk dada tanya selera :)

    ReplyDelete
  6. Saya cuba buat entri sekali sehari. Tapi kadang2 bila sibuk atau tak ada idea, berabuklah sekejap blog....

    ReplyDelete
  7. Saya tag awk utk join contest nie...
    http://akukahbidadariitu.blogspot.com/2013/10/contest-original-vintage-for-ladies-by.html

    ReplyDelete
  8. terima kasih dengan perkongsian ini...
    http://jomsihatdanceria.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. Tq utk entry ni. Tips yg sgt berguna lagi2 utk org2 baru cam sy ni. Makan masa la gak nak kasi org tau pasal blog kita ye.

    ReplyDelete
  10. terima kasih atas perkongsiannya

    ReplyDelete
  11. Best..! Thanks utk entry ni.. :)

    ReplyDelete

Assalamualaikum..
no harsh words please...
Admin tidak akan bertanggungjawab dengan komen yang ditinggalkan.

 
Allright reserved by ARRA AHMAD copyright@2012 Designed by DIARISIFROGGIE