Monday, January 14, 2013

Baca Surah Yasin bukan masa nak mati je!


Assalamualaikum..wbt.
Apa khabar korang semua.semoga sihat selalu hendaknya..
Hari ni nak kongsikan satu cerita tentang mereka-mereka yang tersangatlah educated sehingga menjadi terlalu singkat akalnya untuk berfikir..

Dijadikan cerita,ada satu pesakit yang menghidap breast cancer.end stage..dan dalam keadaan yang tenat.orang kata menunggu masa untuk dipanggil sahaja..
Anak-anak dan warisnya hanya datang melihat-lihat dari sisi katil.sentuh pun tidak.jauh sekali membacakan ayat-ayat suci..

Aku sungguh tak sampai hati melihatkan pesakit tersebut berada dalam keadaan gasping dan tiada yang mengajar beliau mengucap..
Anak pesakit tersebut hanya tidur sahaja ditepi..


Aku meminta anak pesakit agar membacakan surah yasin.tetapi lain pula yang jadi..katanya,
Kenapa nak baca yasin..macam doakan mak dia cepat mati..

Ya Allah..mengucap panjang aku jadinya..
Kenapa begitu sekali..ayat-ayat suci bukannya mendoakan seseorang cepat mati..kalau betul dia educated sangat,haruslah tahu perkara yang sangat simple macam tu.
Sudahlah,nak cerita panjang pun tak guna..geram! geram!

Terima Kasih..sila komen,klik nuffnang dan churp2 jika suka entry ini

4 comments:

  1. Pelik kan pemikiran owg skrg... ada gak camtuh.. Surah Yassin tu kan banyak khasiatnya... Bukan untuk owg mati jer.. ish ish..

    ReplyDelete
  2. surah yassin dibaca setiap kali selepas solat - amatlah baik

    ReplyDelete
  3. masa duk asrama dlu tiap2 ari khamis bca xpenah mis :)

    ReplyDelete

Assalamualaikum..
no harsh words please...
Admin tidak akan bertanggungjawab dengan komen yang ditinggalkan.

 
Allright reserved by ARRA AHMAD copyright@2012 Designed by DIARISIFROGGIE