Friday, January 18, 2013

Anak aku pergi mana??


Assalamualaikum wbt.. 
{。^◕‿◕^。}

hai readers..ceh speaking pulak..haha..
pernah rasa hilang anak? selalu kita dengar dekat tv atau pun baca dekat surat khabar je kan?
habis-habis kita cakap.

"kesiannya anak dia hilang"
ataupun ada juga yang sesekali mengutuk.

"tulah..anak besar tu tak jaga betul-betul...mak bapak dia tak alert ni"

kan...kan? benda ni realiti lah..orang takkan habis-habis buat spekulasi tentang apa yang berlaku disekeliling mereka selagi benda tu tak berlaku pada mereka sendiri..

aku dah merasainya...fuh nak tercabut jantung aku..ala-ala Enovel si Afzal...bisa gugur jantung gue...haha
ceritanya macam ni...
2 hari yang lepas...sedang nyenyak aku tidur..maklumlah baru habis kerja malam.ada mabuk-mabuk juga..lebih kurang sebelum azan zuhur berkumandang..telefon berbunyi.nombor tak dikenali..
aku memang malas nak angkat sebab manalah tahu kot-kot orang hospital telefon panggil aku naik kerja..so tired doh! hehe. so aku buat tak layan je..siap buat silent lagi...
lebih kurang 10 kali gitu miscol..

bila aku fikir balik,biasanya kalau hospital telefon takat 3 kali je..ish! kacau betul...aku pun angkat lah...

"hello..Faiza,irfan sekolah tak??" ooo..pengasuh anak aku rupanya..selalunya balik sekolah memang dia yang ambil anak aku sebelum hantar ke sekolah agama petang nanti...

"sekolah la kak..kenapa?" jawab aku...yelah...dah tak de kat rumah..memang kat sekolah la..dah hantar pun baju ke rumah pengasuh aku tu...

"eh,irfan tak ada kat sekolah ni..dah satu sekolah dah cari.dalam kelas tak de...mana-mana pun tak de" beritahu pengasuh aku cemas..

aku masa tu dah melompat bangun..siap berdiri lagi...megantuk hilang..mabuk-mabuk pun dah hilang sekali...
Ah! kemana pula lah budak ni pergi.sebelum ni tak pernah buat perangai pun..aku pun,siap tukar baju..(syuhhh...tak sempat mandi..keh keh) start kereta,terus menuju ke sekolah dia..jauh la juga..dalam 20 minit..
pening pun aku gagahkan juga..sebab risaukan dia.
yelah.7 tahun..mana nak tahu cari jalan balik..tapi..aku yakin dia tahu jalan balik..cuma..cuma...aduh! kereta banyak..nak lintas jalan macam mana tu...risaunya aku....

sambil bawak kereta,aku kesat air mata guna wiper.haha...
anak seorang..memang lain macam lah aku rasa..

Hampir-hampir sampai dekat sekolah irfan..pengasuh dia telefon...cakap dah jumpa..dekat THE STORE tepi sekolah dia..ikut kawan-kawan pergi beli mainan..aku singgah rumah pengasuh aku tu..sembang-sembang sekejap..dengar juga dia membebel..dia pun risau.yelah..anak orang hilang masa dia jaga..fuh! lagi penat tu...

on the way balik tu aku tanya anak aku..kenapa pergi The Store..sebab selalunya tak macam tu..duit pun tak ada,nak pergi beli apa...serius aku tak boleh nak marah dia sebab..aku rasa mesti ada sebab dia pergi sana..
katanya dia tak jumpa cari kereta pengasuh dia..lagipun hari tu orang lain yang pergi jemput dia...SEE...bukan salah anak aku..dia salah cuma sebab pergi The Store je..

tapi aku pesan juga dengan dia..lain kali jangan buat macam tu..sebab aku tak nak kehilangan dia.dapat anak lain pun mana nak sama kan??

kepada yang ada anak tu..jagalah elok-elok.jangan biarkan hilang..:)






Terima Kasih..sila komen,klik nuffnang dan churp2 jika suka entry ini

1 comment:

  1. Fuhh...nasib baik ilang xjauh...alhamdulillah xjadi apa2 ...

    ReplyDelete

Assalamualaikum..
no harsh words please...
Admin tidak akan bertanggungjawab dengan komen yang ditinggalkan.

 
Allright reserved by ARRA AHMAD copyright@2012 Designed by DIARISIFROGGIE