Thursday, January 9, 2014

Susah tak jadi MR MAMA??



Assalamualaikum wbt.. 
{。^◕‿◕^。}

Baru-baru ini aku agak sibuk dengan kerja,kursus.kerja.kerja dan kerja..pernah kerja dari 7pagi sampai 10malam NON stop!! kaki krem..tangan menggeletar kerana tak cukup makan..eh,tak makan..serius!! tak pernah orang sakit begitu ramai.Ramai yang mengada-ngada..jadikan nurse ni macam hamba..kejap-kejap panggil..haih~banyak kerja tergendala weh..

Okey,bukan itu yang aku nak cerita.Yang aku nak cerita tentang Mr PPP yang terpaksa jadi Mr Mama bila time aku kerja malam dan time aku sibuk..
komen pertama dari dia bila aku balik kerja malam adalah MENGANTUK.sebabnya anak aku tidur jam 2 pagi..hehe.

Tak kena tak tahu..itulah hebatnya seorang ibu...boleh berjaga malam jaga anak dia yang tak nak tidur..then pagi bangun macam biasa untuk pergi kerja..ataupun korang boleh bayangkan ditempat aku..aku pergi kerja jam 9malam.Automatik Mr PPP ambil alih jaga anak.

Dah kerja dah tentulah aku tak tidur..balik kerja jam 7pagi..kena sambung jaga anak yang dah tentulah tak nak tidur dah..kena buat kerja rumah...malam masuk kerja lagi???tidur 2 jam je sehari..tu pun tak berkualiti..hehe

Ada juga dikalangan bapa-bapa ni yang boleh jaga anak sementara isteri pergi bekerja..contohnya Ben Ashaari..Aku suka bila ada dikalangan bapa-bapa ni yang ambil tahu sedikit tentang nak jaga anak..sebab,kadang-kadang kebanyakan daripada mereka menyerahkan 100% penjagaan anak kepada isteri..sekurang-kurangnya bantulah mereka..

p/s: agaknya kalau seorang ibu buat blog cerita pasal 10 orang anak dia MELETOPP tak??hehe




Terima Kasih..sila komen,klik nuffnang dan churp2 jika suka entry ini

4 comments:

  1. susah kot .. hehehe

    tak tau la .. :P
    singgah sni .. meh folo kita ..i will follow bck !! salam ukhwah ! ^^

    ReplyDelete
  2. Saya juga pernah menjadi Mr Mama bila isteri bertukar ke Pulau Pinang, kemudian ke Langkawi. Lebih kurang 4 tahun juga menjadi Mr Mama, ia pengalaman sungguh berharga, sekurang2nya tahu juga saya memasak masakan yg simple2 utk anak2....

    ReplyDelete
  3. bg shida xssh bg yg tahu asas atau minat nk bt keje rumah :)

    ReplyDelete
  4. kalau suami tu jenis yang ringan tulang, in shaa Allah mesti dia boleh

    ReplyDelete

Assalamualaikum..
no harsh words please...
Admin tidak akan bertanggungjawab dengan komen yang ditinggalkan.

 
Allright reserved by ARRA AHMAD copyright@2012 Designed by DIARISIFROGGIE