Tuesday, February 8, 2011

Arra's Tomyam

Hari ini aku ingin kongsikan dengan kamu semua satu resepi yang mudah..iaitu tomyam.
Dengan adanya resepi disini,aku berharap..adik-adik aku ety
dan esu
akan memasak makanan kegemaran mereka sendiri tanpa perlu tunggu aku balik.hehe


Bahan-bahannya
Ayam ½ ekor
Bawang merah
Bawang putih
Bawang besar
Serai
Halia
Daun limau purut
Perencah tomyam
Sos tomato
Air masak
Serbuk lada ½ sudu makan
Sayur kubis dan bunga kubis
Buah tomato
Garam secukup rasa

Cara-cara
1.tumis bawang merah,bawang putih dan halia sehingga garing.kemudian masukkan perencah tomyam,serbuk lada dan sos tomato  sehingga pecah minyak.
2.Masukkan ayam yang telah dipotong kecil bersama serai.masak sehingga ayam separuh masak dan sebati dengan perencah.

3.masukkan air dan daun limau purut.tunggu sehingga ayam masak,masukkan sayur.
4.tambahkan garam dan perasa.matikan api kemudian masukkan tomato untuk hiasan



resepi aku memanglain sikit sebab orang lain main campak je bahan dia tapi aku masukkan satu persatu..hehe
skill tu penting.^_^


Terima Kasih..sila komen,klik nuffnang dan churp2 jika suka entry ini

0 budak cute :):

Post a Comment

Assalamualaikum..
no harsh words please...
Admin tidak akan bertanggungjawab dengan komen yang ditinggalkan.

 
Allright reserved by ARRA AHMAD copyright@2012 Designed by DIARISIFROGGIE