Friday, December 10, 2010

aku suka matematik!!





Matematik?buang tabiat dah ke aku ni...tiba2 buat entri pasal matematik..hehe
aku dapat idea ni dari adik aku yang baru pulang bercuti..baru abis SPM. Perbualan aku dan adik:

aku: hah..exam macam mana?math okey?
adik: okey jer..soklan senag
aku:baguslah tu
adik: dapat 5A nak bagi apa?
aku: depends pada result math!

hah! tulah aku...sume hadiah bergantung kepada result math..aku memang gilakan math.Aku ada terbaca dalam satu web dimana ayatnya yang paling sempoi dan gempak bila dibaca berulang² kali, dah macam surat cinta kepada Matematik..

Dear  MATHEMATICS,
please grow up and solve your own problems.
I’m tired of always helping you.

ada sesetengah orang yang tidak suka pada matematik..memang tidak suka!!
susah ke matematik ni? xpun..pada aku matematik satu subjek yang cukup menarik...
asas matematik ialah nombor , sifir dan formula..jika ada 3 ini pasti anda suka matematik..
banyak faktor orang tak minat matematik..

faktor yang terbanyak ialah cikgu yang mengajar subjek matematik tu sendiri..kalau best..bestlah..kalau tak..matematik jadi sandaran nak masuk exam...
aku punya cikgu dulu memang best...masih aku ingat lagi cara dia mengajar..sempoi, simple...memang best..nama cikgu tu En FBI Cara dia mengajar? masuk kelas , bagi soklan , suh jawab...dia just bantu2..then bincang..xdenya nak tulis panjang2 berjela-jela kat papan putih macam cikgu lain..hehe..dengan cara tu matematik akan lebih difahami..hari cuti kami dibekalkan dengan soklan matematik yang berhelai2..kerja rumah lain aku tolak tepi,buat matematik dulu..memang aku suka matematik!
untuk sesiapa yang baru nak berjinak-jinak dengan matematik tu..selamat meneruskan hasrat anda..belajar sifir dengan lebih senang.gunakan  petak sifir!!





 

Terima Kasih..sila komen,klik nuffnang dan churp2 jika suka entry ini

0 budak cute :):

Post a Comment

Assalamualaikum..
no harsh words please...
Admin tidak akan bertanggungjawab dengan komen yang ditinggalkan.

 
Allright reserved by ARRA AHMAD copyright@2012 Designed by DIARISIFROGGIE