Tuesday, March 12, 2013

Bye bye Sahabat!! bye bye teman!!



Assalamualaikum wbt.. 
{。^◕‿◕^。}

Bye bye Sahabat!! bye bye teman!! duniaku bukan lagi semata-mata untuk kamu..

adakah  ayat ini bermain di setiap minda kaum lelaki yang bakal ataupun telah menamatkan zaman bujang? tidak mustahil kerana ada jenis perempuan yang mengawal dan mengongkong setiap pergerakan suami atau tunang mereka..

Perkara ini menyebabkan kaum lelaki tidak lagi mempunyai masa untuk bersama-sama rakan mereka.Dan perkara yang paling sadis ialah jika terpaksa mengucapkan selamat tinggal sepenuhnya kepada rakan-rakan yang selama ini selalu sahaja berkepit kemana-mana sahaja..

sejauh mana perkara ini akan memberikan effect kepada mereka?
tiada lagi lepak bersama..tiada lagi aktiviti bersama..

Ada diantara mereka yang berfikiran positif..yelah..bila dah kahwin,itu tandanya komitmen mereka terhadap keluarga diutamakan terlebih dahulu.Jadi sudah tentu masa untuk bersosial bersama kawan adalah terlalu terhad.Namun,jika mereka tidak berfikiran begitu..sudah tentu akan membawa masalah kepada mereka suami isteri.

Pada aku,tiada salahnya untuk mereka meneruskan hubungan itu selagi tidak melampaui batas.tak semua perkara mereka boleh kongsikan dengan isteri..so,biarkan selagi ia tidak memudaratkan..




Terima Kasih..sila komen,klik nuffnang dan churp2 jika suka entry ini

2 comments:

  1. Mengapa pula bila kawin kita terpaksa tinggalkan rakan2 lama? Dlm sehari ada 24 jam, berapa lama bersama famili pun tidak akan mengurangkan persahabatan dgn rakan2 lama, seperti juga tidak mengurangkan waktu utk kita beribadah kepadaNya....

    ReplyDelete
  2. yup betul tu. dahulukan isteri daripada kawan2. :)

    ReplyDelete

Assalamualaikum..
no harsh words please...
Admin tidak akan bertanggungjawab dengan komen yang ditinggalkan.

 
Allright reserved by ARRA AHMAD copyright@2012 Designed by DIARISIFROGGIE